|
REC0603246 |
Edpuzzle: treu tot el profit als vídeos educatius |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
5/6/2024 - 25/6/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Doqua
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
06DO Edpuzzle: treu tot el profit als vídeos educatius
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 05/06/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
65
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs està basat en un seguit de videotutorials que expliquen, pas a pas, les principals funcionalitats de l'eina Edpuzzle i de quina manera es pot utilitzar a l'aula tenint en compte diferents situacions i casos d'ús. La principal funcionalitat d'Edpuzzle consisteix a afegir preguntes autocorrectives o de resposta oberta en qualsevol punt d'un vídeo. D'aquesta manera, un recurs tan emprat com és el del vídeo es pot enriquir i transformar en una eina molt interessant per compartir o reforçar continguts treballats a l'aula, comprovar la correcta adquisició dels aprenentatges, i una àmplia gamma d'altres possibilitats.
Metodologia:
Es tracta d’un curs totalment online de 30 hores de durada i tres setmanes de forma asíncrona, mitjançant videotutorials. Vídeo rere vídeo, els docents coneixeran totes les funcionalitats d’Edpuzzle des de zero, aprenent-les a utilitzar a través d'exemples pràctics, des del primer mòdul. Es tracta d'un curs on l'usuari no necessita coneixements previs de l'eina i que acabarà dominant-la en nivell avançat, de manera que podran compartir els vídeos enriquits amb els seus alumnes per treure tot el profit d’Edpuzzle.
Per ajudar a reforçar els continguts i assegurar l’atenció dels alumnes, trobarem diferents activitats del tipus autocorrectiu (conceptuals). També proposarem activitats entregables als alumnes per tal d’exercitar els continguts que es treballen durant els diversos mòduls.
●En el primer mòdul farem una explicació detallada del funcionament d’Edpuzzle. D’aquesta manera, mostrarem als alumnes dur a terme tots els passos necessaris, des de registrar-se, crear una classe, convidar alumnes, compartir vídeos i visualitzar els resultats dels alumnes.
●Un cop que coneguem el funcionament general d'Edpuzzle, el segon mòdul el dedicarem a mostrar les possibilitats educatives d’aquesta eina. Per fer-ho, ens centrarem en com utilitzar Edpuzzle en diferents casos d’ús, integrant els vídeos enriquits en diverses metodologies educatives. L’objectiu serà mostrar als alumnes com implementar aquesta eina a les seves propostes didàctiques.
●Finalment, el tercer mòdul el dedicarem a aplicar els coneixements adquirits durant el curs. Un cop que els alumnes coneguin l’eina i les diverses possibilitats d’integració a l’aula, els demanarem que dissenyin una proposta didàctica, on apliquin el que han après en els mòduls anteriors, i que pugui ser aplicada a una situació real d'aprenentatge.
Tot el contingut que es mostra als alumnes estarà basat en vídeos, en els que es mostrarà l’eina i les seves funcionalitats en acció. Per tant, els alumnes podran observar en cada moment com fer servir Edpuzzle, tant a nivell funcional, com en la seva aplicació real.
Complementant a cada un dels vídeos, proposarem activitats autocorrectives. L’ús dels fòrums de participació es durà a terme en aquelles activitats o situacions en les quals estigui justificat i sigui especialment interessant que els alumnes del curs donin la seva opinió o puguin aportar idees sobre com aplicarien, a la seva pràctica docent, les funcionalitats mostrades en els vídeos.
L’avaluació serà contínua i, per a cada mòdul es suggereix una activitat final en la qual els alumnes hauran de posar en pràctica algun dels aprenentatges realitzats fruit de les activitats proposades en cada cas.
Descompte:
Els antics alumnes disposen de 5€ de descompte directe.
Publicitat:
Aquest curs està publicat al nostre web. També realitzem campanyes de publicitat a través de les xarxes socials i mailings a escoles i instituts.
Tutorització:
Els formadors del curs tenen disponibilitat plena i disposen de la jornada completa per a tutoritzar aquesta activitat.
|
| |
Objectius |
Aquest curs persegueix l’objectiu general següent:
Dominar les funcionalitats d’Edpuzzle que permeten editar vídeos i compartir-los amb els alumnes amb la finalitat de poder aplicar aquesta eina en diferents tipologies de propostes metodològiques i en diverses situacions d’ús que es puguin donar en un context real d’aula.
Per assolir aquest objectiu principal, es proposen els següents objectius que es desenvoluparan en cada un dels 3 mòduls de què disposa el curs:
1. Conèixer i utilitzar les principals funcionalitats d’Edpuzzle per editar, organitzar i compartir vídeos amb els alumnes.
2. Aprendre a visualitzar i analitzar els resultats obtinguts pels alumnes a partir de les seves interaccions amb les preguntes i qüestionaris dels vídeos compartits.
3. Integrar l’eina Edpuzzle en els diversos entorns d’aprenentatge que trobem a les aules avui en dia: Classroom, Moodle i Ms Teams.
4. Integrar vídeos editats amb Edpuzzle en diverses propostes metodològiques per donar resposta a les necessitats de cada moment de la seqüència aprenentatge bàsica.
|
| |
Continguts |
Els continguts a desenvolupar al llarg del curs són:
1. APRENDRE A FER SERVIR EDPUZZLE
1.1. Primer passos.
1.1.1. Què és Edpuzzle.
1.1.2. Crear classes i convidar alumnes.
1.2. Edició i compartició de vídeos.
1.2.1. La biblioteca d’Edpuzzle.
1.2.2. Vídeos de Youtube.
1.2.3. Pujar els nostres vídeos.
1.2.4.Compartició de vídeos.
1.3.Edpuzzle Avançat.
1.3.1.Mode “En directe”.
1.3.2.Projectes dels alumnes.
1.4.Integracions.
1.4.1.Edpuzzle + Classroom.
1.4.2.Edpuzzle + Moodle.
1.4.3.Edpuzzle + Teams.
2.EDPUZZLE A LES TEVES CLASSES.
2.1.Edpuzzle + Flipped Classroom.
2.1.1.Què es Flipped Classroom?
2.1.2.Com utilitzar Edpuzzle per donar la volta a la classe?
2.2.Edpuzzle + metodologies globalitzades.
2.2.1.Edpuzzle en un projecte.
2.2.2.Edpuzzle en una situació d’aprenentatge.
2.2.3.Edpuzzle en una PBL.
2.3.Edpuzzle + llibre de text.
2.4.Millorar l’aprenentatge amb Edpuzzle.
2.4.1.Els tallers de contextualització i aprofundiment.
2.4.2.El repàs actiu i el repàs espaiat.
3.ARA VOSALTRES
3.1.Resum i síntesis de les idees principals.
3.2.Activitat final d’aplicació.
|
| |
Formador/a |
Laura Tarrés Betriu
|
| |
Avaluació |
L’avaluació es compon de tres punts:
1. Realització de totes les activitats autocorrectives que es troben dins de cada mòdul, obtenint una nota mínima de 80% per a considerar-ho superat.
2. Realització de l’activitat final de cada un els mòduls.
a.Mòdul 1: Els alumnes hauran de registrar-se a Edpuzzle i configurar l’eina
segons les indicacions pertinents (crear classe, editar vídeos, organitzar
carpetes…).
b.Mòdul 2: El participant hauran de definir una situació i una primera proposta
d’activitat amb Edpuzzle.
c.Mòdul 3: Els alumnes hauran de desenvolupar la proposta dissenyada en el
mòdul anterior, de manera que pugui ser aplicable en una situació real d’aula.
3.La participació obligatòria a tots els fòrums plantejats durant la formació.
4.Dur a terme l’enquesta de satisfacció de la formació.
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir el certificat d’aprofitament de l'activitat, l’alumnat haurà de:
• Superar el 80% (com a mínim) de les activitats autocorrectives de tots els mòduls. amb un mínim del 80 per cent de qualificació.
• Realitzar les entregues d’aquelles activitats que s’indiquen al final de cada mòdul i que formaran part de l’avaluació final.
• Participar en els fòrums de resposta oberta que es puguin oferir en cada cas.
• Dur a terme l’enquesta de satisfacció del curs.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat d'etapes educatives d'Infantil, Primària i Secundària (internivell).
|
| |
E-mail |
hola@doqua.cat
|
| |
|
|
|